Ιστορία της μάρκας Lacoste: αλιγάτορας, τένις και μπλουζάκι polo

«Χωρίς στυλ, το παιχνίδι και η νίκη δεν είναι αρκετά» – είπε κάποτε ο Rene Lacoste. Και είχε κάποιο δίκιο σε αυτό, επειδή τα παπούτσια, τα ρούχα και τα αξεσουάρ της ιδρυμένης από αυτών εταιρείας αποτελούν σύμβολο της αθλητικής κομψότητας εδώ και πολλές δεκαετίες. Ποιες ήταν οι περιστάσεις της δημιουργίας της μάρκας Lacoste και πώς βρέθηκε ο κροκόδειλος στο λογότυπο της; Στο παρακάτω άρθρο θα βρεις τις απαντήσεις.

Η εταιρεία Lacoste έχει πάνω από 80 χρόνια ιστορίας, και όλα φαίνεται να δείχνουν ότι ακόμα δεν έχει πει την τελευταία λέξη της.

Για να γνωρίσουμε καλά την ιστορία της γαλλικής εταιρείας Lacoste, πρέπει να επιστρέψουμε στο 1919. Τότε οι γιατροί σύστηναν στον νεαρό Rene Lacoste, ο οποίος ήταν γιος ενός πλούσιου επιχειρηματία, να κάνει σπορ ώστε να βελτιώσει την υγεία του. Λόγω της προέλευσης του, ο Γάλλος είχε τρια είδη αθλήματος για επιλογή: κρίκετ, πόλο και τένις. Επίλεξε το τελευταίο. Ο πατέρας του 15-ντάχρονου συμφώνησε για να γίνει ο Rene επαγγελματίας τενίστας, αλλά με μία προϋπόθεση: μέσα σε 5 χρόνια πρέπει να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Διαφορετικά, θα πρέπει να εργαστεί στην οικογενειακή επιχείρηση.

Παρά το γεγονός, ότι ο Lacoste απέτυχε να εκπληρώσει το συμβόλαιό του, ο πατέρας του επέτρεψε να συνεχίσει την αθλητική του καριέρα – το 1923 κλήθηκε να εκπροσωπήσει τη Γαλλία στο Ντέιβις Καπ. Ο Rene και οι συμπαίκτες του νίκησαν τους Αμερικανούς σε μια αποφασιστική μονομαχία, και ενίσχυσε την ισχυρή του θέση στον κόσμο του τένις κερδίζοντας το Γαλλικό Όπεν και το Γουίμπλεντον το 1925. Ωστόσο, αυτό που θα αλλάξει για πάντα όχι μόνο αυτό το άθλημα αλλά και τη μόδα, θα συμβεί ένα χρόνο αργότερα.

Στο Αμερικανικό Όπεν το 1926 νίκησε ο Rene Lacoste που θεωρούνταν φαβορί. Το φανταστικό ματς έπαιξε ντυμένος με χαρακτηριστικό κοντομάνικο μπλουζάκι με μερικά κουμπιά και με γιακά. Σήμερα ακούγεται αθώο – αλλά εκείνη την εποχή, οι παίκτες του τένις έπρεπε να ακολουθήσουν έναν αυστηρό dress code, ο οποίος αποτελούνταν από μακρύ παντελόνι και μακρυμάνικο πουκάμισο. Η εμφάνιση του Lacoste προκάλεσε σκάνδαλο.

Ο επιχειρηματικός ενθουσιασμός και ταλέντο του Γάλλου ήταν πιθανότατα στο αίμα του, επειδή είχε μια ασυνήθιστη και, για εκείνη την εποχή, τολμηρή προσέγγιση στη μόδα, η οποία μετατράπηκε σε μια ακμάζουσα εταιρεία. Το 1933 ίδρυσε τη μάρκα La Chemise Lacoste. Ο Andre Gillier, ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου γαλλικού εργοστασίου ενδυμάτων, έγινε ο συνεργάτης του. Το λευκό μπλουζάκι polo, κατασκευασμένο από το βαμβάκι jersey petit pique – το ίδιο υλικό από το οποίο ήταν τα ρούχα του αθλητή από το 1926 – ήταν το κορυφαίο προϊόν της εταιρείας.

Στα μπλουζάκια της εταιρείας εμφανίστηκε το χαρακτηριστικό λογότυπο με τη μορφή του αλιγάτορα. Γιατί κροκόδειλος (ή αλιγάτορας – αυτό το ζήτημα θα προσπαθήσω να το διευκρινίσω λίγο αργότερα); Ο «αλιγάτορας» είναι ψευδώνυμο που ο Lacoste έλαβε από τον αμερικανικό τύπο το 1927. Και αυτό λόγω της αγάπης του Γάλλου για ένα χαρτοφυλάκιο από δέρμα αυτού του ερπετού, τον οποίο τον είχε πάντα μαζί του. Άλλη πιθανή αιτία μπορεί να είναι, ότι – κατά τους φίλους του Rene από το γήπεδο του τένις – κατά το παίξιμο ήταν τόσο γενναίος όσο ένας αλιγάτορας. Στον Lacoste άρεσε τόσο πολύ το ψευδώνυμο που αποφάσισε να το συμπεριλάβει στα ρούχα που παρήγαγε.

Ξέρεις ότι…;

Η Lacoste είναι η πρώτη μάρκα στον κόσμο, που τοποθέτησε το λογότυπο της σε ορατό μέρος στα ρούχα.

Στη δεκαετία του ΄50 η δημοτικότητα των polo με τον κροκόδειλο δεν εξασθενεί. Αυτό το ρούχο θεωρείται ως συνώνυμο του ελιτισμού και της αθλητικής κομψότητας. Το ενδιαφέρον για αυτό αυξήθηκε με το γεγονός, ότι το 1951 στην αγορά εμφανίστηκαν εκδόσεις σε διάφορα χρώματα. Ο φιλόδοξος Lacoste ήθελε τα μπλουζάκια του να τα φοράει όχι μόνο όλη η Γαλλία και ξεκίνησε να κατακτήσει την αμερικανική αγορά. Για τον σκοπό αυτό, το 1952 άρχισε τη συνεργασία με τη μητρική εταιρεία Izod, και αυτή λειτουργεί έως τις αρχές της δεκαετίας του ‘80 στις ΗΠΑ υπό την επωνυμία Izod Lacoste. Τότε η μάρκα αρχινάει να είναι γνωστή με το συντομευμένο όνομα – Lacoste, το οποίο γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Το 1963 ο γιος του Rene, ο Bernard Lacoste, αναλαμβάνει τη διοίκηση της εταιρείας. Ο σκοπός του ήταν να σχεδιάσει μια συλλογή για τους πιο νέους πελάτες, να διευρύνει και να επεκτείνει τα πεδία δραστηριότητας. Ακόμη και στη δεκαετία του ΄60 στην αγορά εμφανίζονται δερμάτινα είδη με τον κροκόδειλο, και το 1981 το φως της ημέρας είδαν γυαλιά ηλίου αυτής της μάρκας. Το 1985 ο Lacoste αποφασίζει να κατακτήσει την αγορά υποδημάτων και στα ράφια εμφανίζονται τα πρώτα αθλητικά του Γάλλου κατασκευαστή – Lacoste M85. Μέχρι και σήμερα, τα παπούτσια αυτής της μάρκας είναι η ενσάρκωση του αθλητικού μινιμαλισμού και της αστικής κομψότητας.

Υποσχέθηκα να διευκρινίσω το θέμα του ερπετού στο λογότυπο. Λοιπόν: ποιο ζώο βρίσκεται στα προϊόντα της μάρκας Lacoste – αλιγάτορας ή κροκόδειλος; Ο ίδιος ο Bernard Lacoste απάντησε σε αυτήν την ερώτηση, αλλά δεν διέλυσε πλήρως τις αμφιβολίες. Το 2006, σε μια συνέντευξη είπε: «Στην Αμερική είναι αλιγάτορας και στη Γαλλία είναι κροκόδειλος. Δεν μας πειράζει πώς λέγεται σε άλλες χώρες.»

View this post on Instagram

Style for days.

A post shared by Lacoste (@lacoste) on

Σήμερα ο Lacoste δεν σημαίνει μόνο μπλουζάκια polo και δεν προορίζονται μόνο στους τενίστες. Στο epapoutsia θα βρεις τόσο αθλητικά και sneakers της μάρκας (γυναικεία και ανδρικά), όσο και τα δερμάτινα είδη ή ρολόγια υπογεγραμμένα με το επίθετο του διάσημου αθλητή. Κάθε από αυτά τα προϊόντα θα σου επιτρέψει να τονίσεις το στυλ που συνδυάζει το σπορ και την κομψότητα.

Το αρχικό κείμενο του άρθρου έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί για τις ανάγκες του blog epapoutsia.gr από τη: Natalia Mitsopoulos
Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και... Λάβε 10 ευρώ για την πρώτη σου αγορά!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την παροχή υπηρεσιών στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Η περαιτέρω χρήση του ιστότοπου σημαίνει ότι συμφωνείτε με τη χρήση τους. περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close