Καμία μάρκα δεν έχει συνεργαστεί με τόσους πολλούς αμφιλεγόμενους αθλητές όσο η Reebok. Και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό, διότι η Reebok χάρη στους αθλητές της διεγείρει θετικό κίνητρο και δύναμη. Ακόμα κι αν μερικές φορές οι πρεσβευτές της συντρίβουν λεωφορεία και πηγαίνουν στη φυλακή.

Πριν από λίγα χρόνια, κατά τη διάρκεια του Business Insider Trends, παρακολούθησα μια διάλεξη του επικεφαλής του μάρκετινγκ της LEGO, η οποία είναι πολύ συντηρητική εταιρεία. Ο ομιλητής τόνισε, ότι ακόμη και αυτοί έπρεπε να εισαγάγουν μια στρατηγική βασισμένη στη διέγερση συναισθημάτων.

Πρέπει να διεγείρεις συναισθήματα, για να σε δουν

LEGO, κατάλαβες; Ακόμα και η LEGO έπρεπε να αρχίσει να διεγείρει συναισθήματα. Γι’ αυτό δεν είναι τίποτα το περίεργο, ότι οι εταιρείες που συνδέονται με τον αθλητισμό βασίζουν τη διαφήμιση τους σε άτομα που ξεπερνούν τα όρια. Και δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό, επειδή αν θέλεις να κερδίζεις στις αρένες, ανάμεσα στους άλλους μονομάχους, πρέπει να έχεις πολύ δυνατό χαρακτήρα, το οποίο συχνά δημιουργείται σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες. Και επίσης λίγη τρέλα και αμφισβήτηση, τις οποίες μπορούμε να αποκαλέσουμε επιθυμία για νίκη. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα αν μιλάμε για τις πολεμικές τέχνες ή τα αθλήματα δύναμης. Ταιριάζει επίσης στις προσωπικότητες που αντισταθμίζουν τις σωματικές ελλείψεις, οι οποίες απαιτούνται για να φτάσουν σε ένα ορισμένο επίπεδο, με την καρδιά.

Μια τέτοια μάρκα είναι η Reebok, η οποία συνεργάστηκε και συνεχίζει να συνεργάζεται με πολλές ξεχωριστές (όχι μόνο στην αρένα) προσωπικότητες, που πάντα προσελκύουν την προσοχή, αν και μερικές φορές με αμφιλεγόμενο τρόπο. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι, που άλλαζαν τους κανόνες, και με τις πράξεις τους οδήγησαν κάποιους ανθρώπους σε τρέλα, και κάποιους άλλους σε έκσταση.

Οι κανόνες υπάρχουν για να παραβιάζονται

Ήταν η Reebok που δημιούργησε το CrossFit, ένα άθλημα που βασίζεται στο ξεπέρασμα των ορίων. Ένα απαιτητικό άθλημα, που χτίζει χαρακτήρα και δεν συγχωρεί τα λάθη. Ήταν η Reebok που συνεργάστηκε για χρόνια με το UFC και σχετίζεται με τις αξίες τέτοιου τύπου αθλήματος – πολεμικών τεχνών.

Καθένας από τα ακόλουθα πρόσωπα: διασημότητες, μουσικοί, αθλητές, έχουν ένα κοινό στοιχείο – τον χαρακτήρα και… τη μόδα. Κάποια στιγμή στη σταδιοδρομία τους, όλοι ήταν εκπρόσωποι του στυλ για τους θεατές, τους παρακολουθούσαμε πρόθυμα, επειδή ξεπερνούσαν τους καθιερωμένους κανόνες και εξαιτίας τους άλλαζαν οι κανονισμοί.

Επί του παρόντος, ο πιο αμφιλεγόμενος αθλητής της Reebok είναι ο Κόνορ ΜακΓκρέγκορ, ο οποίος ταυτόχρονα είναι το πρόσωπο του μοντέλου Reebok Zig. Ο Κόνορ είναι επίσης το κερασάκι στην τούρτα: υπέροχος αθλητής, πολύ καλός ομιλητής και φοβερά, πραγματικά φοβερά ντυμένος.

Ο Κόνορ ΜακΓκρέγκορ και οι δελεαστικές του βρισιές

Υπάρχουν πολλοί αμφιλεγόμενοι μαχητές στις πολεμικές τέχνες, αλλά δεν υπήρχε ακόμη κανείς σαν τον Κόνορ. Σε κάνει να θέλεις να τον παρακολουθείς. Τσακώνεται με τους οπαδούς, με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, βρίζει τους αντιπάλους του, και όλα αυτά τα κάνει με στυλ, με σικ και ντυμένος με κοστούμια για δεκάδες χιλιάδες δολάρια, με τα οποία πάντα φαίνεται σαν ένα εκατομμύριο δολάρια. Ο ΜακΓκρέγκορ είναι, όπως όλο το UFC, ένα αριστούργημα μάρκετινγκ.

Τα συνέδρια πριν από τους αγώνες του ΜακΓκρέγκορ διαρκούσαν 2 ώρες το καθένα και ήταν σίγουρα πιο ενδιαφέροντα από τον ίδιο τον αγώνα. Σε ένα συνέδριο, ο αθλητής γελούσε για τον Φλόιντ Μεϊγουέδερ Τζ., ο οποίος καθόταν στη σκηνή και φορούσε μια φόρμα, δείχνοντας τον και γελώντας για τα ρούχα του. Φυσικά, ο ίδιος φορούσε ένα τέλεια προσαρμοσμένο κοστούμι.

Αφού κοίταξε μέσα στο καλτ σακίδιο του Φλόιντ, στο οποίο ο μπόξερ κουβαλάει χρήματα, γέλασε και για το περιεχόμενο του. Λέγεται, ότι μέσα δεν υπήρχαν περισσότερα από μερικές χιλιάδες δολάρια. Σε ένα από τα συνέδρια, φόρεσε ένα κοστούμι με μικρές ρίγες… που σχημάτιζαν την επιγραφή F *** You. Φυσικά χωρίς τα αστερίσκα. Είναι ενδιαφέρον, ότι μετά από αυτήν την ομιλία, ένα παρόμοιο κοστούμι μπορούσε να αγοραστεί στο κατάστημα David August για ένα «μικρό» ποσό, δηλαδή για 6.500 $.

View this post on Instagram

Promoter money.

A post shared by Conor McGregor Official (@thenotoriousmma) on

Είναι αδύνατο να περιγράψουμε τι γινόταν στο Λονδίνο, το Τορόντο, τη Νέα Υόρκη και το Λας Βέγκας, αυτό απλά πρέπει να το δεις!

Ο καυγάς με τον Φλόιντ Μεϊγουέδερ Τζ. (παρεμπιπτόντως, επίσης ένας αθλητής του Reebok), για τον οποίο γελούσαν εκατομμύρια και οι αναφερόμενες βρισιές με τους εκπροσώπους των μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Ο ΜακΓκρέγκορ, μετά τα γενέθλια της μητέρας του μπήκε φυλακή, επειδή ένας θαυμαστής ήθελε να τραβήξει μια φωτογραφία του μπροστά από το ξενοδοχείο. Αποτέλεσμα; Σπασμένο κινητό για χίλια δολάρια, σύλληψη και πρόστιμο 12 χιλιάδες δολάρια.

Η δεύτερη φορά στη φυλακή ήταν για την επίθεση σε λεωφορείο γεμάτο… μαχητές UFC. Αποτέλεσμα; Ένα σπασμένο όχημα και δύο μαχητές πληγωμένοι από θραύσματα από γυαλί και ένα καρότσι μεταφοράς. Αυτό συνέβη αφού ο επικεφαλής της οργάνωσης – Ντάνα Γουάιτ- πήρε το πρωτάθλημα από τον Ιρλανδό, επειδή αυτός δεν ήθελε να συμμετάσχει στον αγώνα.

Ξέρεις ότι…;

Ο ΜακΓκρέγκορ μετά την επίθεση στο λεωφορείο γεμάτο μαχητές UFC και υπαλλήλους του UFC, τους ζήτησε συγγνώμη, παραδέχοντας ότι ήταν λάθος. Ωστόσο, δεν θα ήταν ο ευατός του, αν δεν είχε προσθέσει ότι τελικά, αυτό που έκανε έπρεπε να γίνει.

Η αλαζονεία και η ταπεινοφροσύνη είναι ένας όμορφος συνδυασμός που έχει ο ΜακΓκρέγκορ

Ο Ιρλανδός έγινε πιο ταπεινός μετά από δύο σκληρούς και χαμένους αγώνες. Η ζωή του έδειξε επίσης, ότι κανένα χρήμα στον κόσμο δεν μπορεί να θεραπεύσει τα συναισθήματά του, όταν έχασε μια πολύ στενή θεία του. Ωστόσο, ο ΜακΓκρέγκορ δεν πρόκειται να αλλάξει, επειδή έχει κάποιο είδος τρέλας στο DNA του και η ταπεινότητα δεν έρχεται απαραίτητα σε αντίθεση για να είναι κανείς cocky. Όλα όσα κάνει και έκανε ο μαχητής MMA, υπογραμμίζεται από ένα αναιδές, αλαζονικό και δελεαστικό (χαρακτηριστικό για τους Ιρλανδούς) χαμόγελο.

Επί του παρόντος, ο ΜακΓκρέγκορ είναι το πρόσωπο της νέας σειράς παπουτσιών Reebok Zig Kinetica, μιας μάρκας που αγαπάει τέτοιους χαρακτήρες. Δεν ήταν τυχαίο, ότι η πρεμιέρα τους έλαβε χώρα λίγο καιρό αργότερα αφού ο ΜακΓκρέγκορ επέστρεψε στο ρινγκ. Στη συλλογή βρίσκονται επίσης 100 τεμάχια περιορισμένης έκδοσης αγαλματιδίων του Μακ Γκρέγκορ, τα οποία μπορούμε να τα δούμε στη διαφήμιση της μάρκας.

Άλεν Άιβερσον άλλαξε το NBA διαμετρικά

Πολλοί νέοι, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν σχετίζονται με το μπάσκετ, μπορεί να μην γνωρίζουν τον Άλεν Άιβερσον. Αυτός ο τύπος εμφανίστηκε στο ΝΒΑ στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’90. Κοντός, γρήγορος, και πάνω απ’ όλα ασυμβίβαστος. Όταν ήταν στο λύκειο, και ύστερα επίσης κατά τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Τζόρτζταουν, ο Άιβερσον είχε προβλήματα με τον νόμο. Τακτικά έπαιρνε λάθος αποφάσεις και απειλήθηκε με φυλάκιση έως 60 ετών. Το Netflix δημοσίευσε ένα ντοκιμαντέρ με τον χαριτωμένο τίτλο: Iverson, στο οποίο λέει για τη ζωή αυτού του αμφιλεγόμενου, αλλά με μια μεγάλη καρδιά παίκτη του μπάσκετ, και ταυτόχρονα ενός χαμένου ανθρώπου.

Η Reebok, υπογράφοντας με αυτόν το συμβόλαιο το 1996 (που τίθεται σε ισχύ για τα επόμενα 34 χρόνια) ήξερε, ότι έλαβε ένα εξαιρετικό ταλέντο. Ωστόσο, κανείς δεν ήξερε, ότι θα γίνει ένας από τους καλύτερους πρεσβευτές της μάρκας στην ιστορία της ύπαρξης της.

Πώς The Answer έχει γίνει θρύλος όχι μόνο στο παρκέ;

Με τατουάζ και με κρεμασμένο χρυσό, ο Άιβερσον ήταν ένα είδωλο στα τέλη του 20ου και τις αρχές του 21ου αιώνα και κάποιος, τον οποίο τα νέα αγόρια ήθελαν να τον μιμούνται. Στον κόσμο, όπου ο δείκτης της μόδας ήταν οι ραπερ, οι τραγουδιστές χιπ χοπ και οι αθλητές ντυμένοι με χαλαρά ρούχα σε στυλ δανεισμένο από τους επικίνδυνους δρόμους τις ΗΠΑ, ο Άιβερσον ήταν ένας πομπός, που έμοιαζε περισσότερο με ένα άτομο βγαλμένο από ραπ βίντεο αντί από παρκέ.

Ο Άιβερσον εμφανιζόταν σε συνεντεύξεις τύπου, επίσημες συναντήσεις της ομάδας και της λίγκας ντυμένος με φαρδύ παντελόνι, μπαντάνα, με πολύ φαρδιές μπλούζες με κουκούλα και γενικά με ρούχα τόσο φαρδιά, ότι χαλαρά θα χωρούσαν μέσα δύο Άιβερσον. Όλα αυτά σχετίζονταν με συμμορίες, και το NBA δεν το ήθελε αυτό.

Ήταν επίσης επαναστάτης, και αυτό πάντα τραβούσε την προσοχή. Ήταν αυτός που άλλαξε το NBA, και η επιρροή του Άιβερσον στην καλύτερη επαγγελματική λίγκα φαίνεται ακόμη και σήμερα. Πώς έγινε αυτό; Κυρίως λόγω αυτού που ήταν. Και ήταν ένα επαναστατικό και ενοχλητικό αγόρι. Τόσο στο παρκέ όσο και εκτός του. Ολόκληρη η ομάδα οργανώθηκε έτσι ώστε ο Άιβερσον να κάνει μαγικά στην επίθεση και να κερδίζει πόντους.

Ήταν ένα πρωτότυπο των τρεχόντων πόιντ γκαρντ: γρήγορος, ευέλικτος, σε συνεχής κίνηση, ικανός να κερδίσει 30 πόντους και να δώσει 5-7 ασίστ. Σήμερα οι περισσότεροι παίκτες από τις θέσεις 1-2 παίζουν με αυτόν τον τρόπο, αλλά πριν από την εποχή του Άιβερσον, ήταν τυπικοί πόιντ γκαρντ, επικεντρωμένοι στην οργάνωση μιας επίθεσης για τους συμπαίκτες. Εκτός από το παρκέ, ήταν τόσο πολύ εκνευριστικός, που ο τότε επίτροπος του ΝΒΑ, ο Ντέιβιντ Στερν έπρεπε να εισαγάγει ένα dress code για τους παίκτες.

Ξέρεις ότι…;

Η εισαγωγή της εντολής ευπρεπή ενδυμάτων κατά την εκπροσώπηση των ομάδων και της λίγκας, καθώς και η απαγόρευση των φαρδιών παντελονιών και μπλουζών, δεν επηρέασε μόνο το NBA. Οι παίκτες του μπάσκετ, που ήθελαν να δώσουν έμφαση στην ατομικότητα τους, άρχισαν να ντύνονται σε όλο και πιο ενδιαφέρον και μη συμβατικό στυλ. Σύντομα, τα είδωλα έκαναν τους οπαδούς τους, να αλλάξουν τη ραπ εμφάνιση τους, και ο κόσμος γνώρισε μια άλλη ενσάρκωση τζέντλεμαν. 

Η επιρροή του Άιβερσον δεν θα ξεχαστεί

Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας σχετικά για τους μεγάλους χαρακτήρες, που συχνά αναφέρεται στο μπάσκετ. Οι μεγάλοι αλλάζουν τους κανόνες. Και όπως το NBA έπρεπε να εισαγάγει νέους κανόνες του παιχνιδιού για τον Μάικλ Τζόρνταν, Τσάρλς Μπάρκλεϊ, Σακίλ Ο’Νιλ και Κόμπι Μπράιαντ για να τους εμποδίσει να μην κυριαρχούν τόσο πολύ στο παρκέ, έπρεπε να εισαγάγει ένα νέο σετ κανόνων λόγω του Άλεν Άιβερσον. Και όχι μόνο στο παρκέ, γιατί ο Άιβερσον επηρέασε επίσης τον κόσμο της μόδας. Όταν ο Άιβερσον έπαιζε, η Reebok ήταν η πιο σέξι μάρκα μεταξύ των οπαδών του μπάσκετ.

Jay-Z και 50 Cent ως πρόσωπα της Reebok

Ας ξεκινήσουμε με επαίνους. Είναι ένας θρυλικός ράπερ, ένας θρυλικός παραγωγός και επίσης ένας θρυλικός επιχειρηματίας. Αυτό είναι ευρέως γνωστό. Ωστόσο, λιγότερο διαδεδομένη γνώση είναι το γεγονός, ότι σε ένα σημείο της καριέρας του, ο Jay-Z, δηλαδή ο Shawn Carter, ήταν το πρόσωπο της Reebok.

Οι πρώτοι καλλιτέχνες που είχαν μια σύμβαση χορηγίας με μια μάρκα ρούχων ήταν η ομάδα Run DMC. Ωστόσο, δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι ο Jay-Z μετά από χρόνια άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού σε αυτό το τμήμα. Πιθανότατα η Reebok δημιούργησε τα πρώτα παπούτσια υπογεγραμμένα με το όνομα του μουσικού. Η μουσική, τα ρούχα και το στυλ του Jay-Z ώθησαν τους καταναλωτές να πάνε για ψώνια.

Η Reebok αναγκάστηκε να κάνει κομπίνες και να υπογράψει μια σύμβαση με τον Carter, διότι δεν κατάφερε να συνάψει δύο φανταστικούς πρωτοεμφανιζόμενους από το NBA – τον Καρμέλο Άντονι και τον ΛεΜπρόν Τζέιμς. Έτσι, η στρατηγική άλλαξε και μέσω των ράπερ προσπαθούσαν να προσεγγίσουν τους νέους που σχετίζονται με τον αστικό και χαλαρό τρόπο ζωής.

Ξέρεις ότι…; 

Τα Reebok S-Carter ήταν ουσιαστικά αντίγραφο των Gucci Tennis 84; Αυτό δεν ήταν τυχαίο, τα Gucci Tennis 84 ήταν παπούτσια των hustlers, δηλαδή ατόμων που κυριαρχούσαν στους δρόμους της Νέας Υόρκης στη δεκαετία του ΄80. Και αυτή τη συσχέτιση ήθελαν να προκαλέσουν ο Jay-Z και η Reebok.

Η Reebok δημιούργησε επίσης τη γραμμή G-Unit με πολύ πιο πολύχρωμο πρόσωπο, τον 50 Cent. Ο ράπερ πυροβολήθηκε μεταξύ άλλων στο πρόσωπο, γι’ αυτό φορούσε ένα αλεξίσφαιρο γιλέκο στην κάθε του παράσταση. Όπως ο Nelly ή ο Snoop, ο 50 έχει τους δικούς του πορνογραφικούς ιστότοπους καθώς και υλικό με τη δική του παράσταση. Και όχι αυτή, από τη σκηνή από το κλαμπ.

Ο ίδιος ο τρόπος ζωής των ράπερ είναι συνήθως ένας μεγάλος τόμος εγκυκλοπαίδειας με περιγραφές μιας πλούσιας ζωής που συχνά ξεπερνά τα όρια τη φαντασία ενός τυπικού ανθρώπου.

4579

Ο Jay-Z στη διαφήμιση της μάρκας Reebok φωτογραφία Reebok

Ο Jay-Z, αν και είναι γνωστός σε όλο τον κόσμο, δεν προκαλεί τόσες αμφισβητήσεις όσο οι αναφερόμενοι πριν δύο τύποι – ο ΜακΓκρέγκορ και ο Άιβερσον. Φυσικά, δεν είναι ότι ο Shawn Carter – επειδή αυτό είναι το πραγματικό του όνομα – είναι πεντακάθαρο. Δημοφιλές ήταν το σκάνδαλο που αφορούσε την απάτη της γυναίκας του – Beyonce. Ως συνήθως, υπήρχαν πολλές υποθέσεις που σχετίζονταν με πνευματικά δικαιώματα, παράνομη (φερόμενη) χρήση μουσικής, δειγμάτων και μπιτ παλιών και λιγότερο γνωστών τραγουδιών.

Μία από τις ισχυρότερες νότες είναι η υπόθεση του λογότυπου Roc-A-Fella, για το οποίο ο Jay έπρεπε να πληρώσει 3.500 $ και να δίνει το 2% του κέρδους. Όπως πιθανώς μπορείς να μαντέψεις, τα 3.500 $ δεν είχαν και μεγάλη σημασία, αλλά ο σχεδιαστής των λογοτύπων έπρεπε να απαιτήσει αυτό το 2%. Ωστόσο, δεν είναι γνωστό εάν τελικά έλαβε τον μισθό.

Η Reebok αγαπάει τα κακά αγόρια

… και τα κακά αγόρια αγαπούν τη Reebok. Όταν κοιτάξουμε τους μεγαλύτερους σταρ αυτής της αμερικανικής εταιρείας, αποδεικνύεται ότι υπάρχουν πολύ παρόμοιοι χαρακτήρες εκεί. Αφού ο Άλεν Άιβερσον, όπως ο ΜακΓκρέγκορ, κάποια στιγμή έγινε πιο ταπεινός – και πιο συγκεκριμένα όταν η γυναίκα του ήθελε να τον χωρίσει.

Οι μη αναφερόμενοι στο άρθρο: ο Σον Κεμπ (παίκτης του μπάσκετ) ήταν το πρόσωπο της Reebok στη δεκαετία του ΄90, και είχε ήδη πολλά παιδιά με διάφορες γυναίκες. Ο Σακίλ Ο’Νιλ ήταν ο πιο ευγενικός απ΄ όλους, έβριζε πολλές φορές στην κάμερα, και στο παρκέ χτυπούσε τους αντιπάλους του με τους αγκώνες του όσο μπορούσε. Πράγμα που το του θυμίζουν μέχρι και σήμερα.

Η Reebok έχει δημιουργήσει έναν πολύ απλό μηχανισμό. Εκμεταλλεύτηκε τα φυσικά χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές των διασημοτήτων της, δημιουργώντας από αντιπαραθέσεις δυνατά πλεονεκτήματα. Σε αντίθεση με άλλες μάρκες, που συνήθως τις έκρυβαν.

Δημιουργός

Szczepan Radzki

Είναι δημιουργός περιεχομένου και δημοσιογράφος, και ταυτόχρονα ένας ενθουσιώδης της κοινωνικής επικοινωνίας και των αντιθέσεων. Ως συγγραφέας ενός blog για τη συλλογή παπουτσιών, προώθησε πολλές πρωτοβουλίες που σχετίζονται με τον κόσμο των αθλητικών και του streetwear. Είναι ερωτευμένος με την αναψυχή και τον αθλητισμό με μια ευρεία έννοια - μεγάλωσε με το μπάσκετ. Του αρέσουν πάρα πολύ οι περιορισμένες εκδόσεις, και όχι μόνο των παπουτσιών.

Το αρχικό κείμενο του άρθρου έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί για τις ανάγκες του blog epapoutsia.gr από τη Natalia Mitsopoulos.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την παροχή υπηρεσιών στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Η περαιτέρω χρήση του ιστότοπου σημαίνει ότι συμφωνείτε με τη χρήση τους. περισσότερες πληροφορίες

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την παροχή υπηρεσιών στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Η περαιτέρω χρήση του ιστότοπου σημαίνει ότι συμφωνείτε με τη χρήση τους.

Κλείσιμο