BLACK WEEKS! Ακόμα περισσότερα προϊόντα με μειωμένη τιμή έως και -50% ΔΕΣ


Logomania – επιστροφή στην τάση από τη δεκαετία του ’80 και του ’90

«Η μόδα επιστρέφει» – αν και είναι ένα συχνά επαναλαμβανόμενο σύνθημα, πρέπει να παραδεχτούμε, ότι είναι ένας από τους κανόνες που διέπουν τον κόσμο των τάσεων. Αυτό που κάποτε θεωρούνταν ως κιτς και κακόγουστο, τώρα μπορεί να είναι ένα πραγματικό χιτ. Αυτό συμβαίνει στην περίπτωση της logomania – της μόδας για την εμφάνιση λογότυπων των φιρμών. Πώς γεννήθηκε η τάση για τα τόσο χαρακτηριστικά παπούτσια και αξεσουάρ και πώς να τα φοράς;

Η άνθηση της μόδας για τη logomania πέφτει στη δεκαετία του ’80 και του ’90 του περασμένου αιώνα.

Ο όρος αυτός αναφέρεται στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ με ένα σαφώς εμφανές λογότυπο μάρκας. Ο κανόνας είναι απλός – όσο μεγαλύτερος τόσο το καλύτερο. Παρόλο που αρχικά η logomania ήταν χαρακτηριστική μόνο για προϊόντα από αθλητικές μάρκες, σήμερα έχει κατακτήσει και τα ρούχα που φοριούνται όχι μόνο για προπόνηση και γυμναστήριο.

2525

Σακίδια Calvin Klein: καφέ και λευκό.

Η ιδέα της εμφάνισης του λογοτύπου δεν είναι εφεύρεση των τελευταίων ετών – οι αρχές της είναι η δεκαετία του ‘80. Τότε γεννήθηκε και η μόδα για τη σωματική άσκηση και ειδικότερα για το fitness. Οι παραγωγοί των αθλητικών ενδυμάτων επωφελήθηκαν από αυτό το γεγονός, τοποθετώντας ένα σαφές λογότυπο στα ρούχα τους, ώστε να προσελκύσουν νέους πελάτες.

2526

Ο καταναλωτισμός και η οικονομική επιτάχυνση στις Ηνωμένες Πολιτείες συνέβαλαν επίσης στη μόδα για τη logomania στη δεκαετία του ’80. Είναι η γέννηση της γενιάς yuppie – των νέων, προσανατολισμένων στην καριέρα και την πολυτέλεια Αμερικανών. Η υπογράμμιση των υπαρχόντων ήταν της μόδας, και ήταν να αντανακλά την υψηλή κοινωνική θέση. Ο πιο εύκολος τρόπος να το εκθέσει κανείς ήταν η φορεσιά παπουτσιών ή ρούχων, πάνω στα οποία φαινόταν καλά το λογότυπο μιας πολυτελής μάρκας.

2527

Guess: Μαύρα αθλητικά, καπέλο με γείσο και μπρελόκ.

Τα λογότυπα άρχισαν να εμφανίζονται πάνω σε μπλούζες, μπλουζάκια, παντελόνια, παπούτσια, σακίδια, τσάντες, ακόμη και πάνω στα εσώρουχα. Με αυτόν τον τρόπο, οι εταιρείες κέρδισαν δωρεάν διαφήμιση, και οι κυριαρχούσες μάρκες ήταν η Calvin Klein και η Chanel.

2528

Τσάντα GUESS

Η αρχή της επόμενης δεκαετίας ενίσχυσε μόνο την ισχυρή θέση της τάσης logomania. Όλα, λόγω της ακόμα ζωντανής μόδας για το streetwear – η φορεσιά μιας μπλούζας με το διάσημο παγοπέδιλο της Nike ή του καπέλου με γείσο με τις τρεις λωρίδες της adidas ήταν σχεδόν υποχρεωτική. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μόδα της δεκαετίας του ’90 θα βρεις σε ένα άλλο άρθρο στο blog μας.

Όσο πλησίαζε η αρχή του 21ου αιώνα, τόσο η logomania άρχισε να θεωρείται κιτς. Και όλο αυτό επειδή στην αγορά έχουν μπει οι κινέζικες πλαστογραφίες προϊόντων από διάσημες μάρκες. Έτσι τα λογότυπα μειώθηκαν και η μόδα για τον μινιμαλισμό διαρκούσε μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘10 του παρόντος αιώνα.

20 χρόνια αργότερα, η logomania πήρε ένα ελαφρώς διαφορετικό ύφος. Σήμερα δεν γίνεται αντιληπτή ως σύμβολο σνομπισμού και μανιφέστο υλικού, αλλά ως τρόπος για παιχνίδι με το στυλ, και ως ελαφρώς ειρωνική υπογράμμιση της νοσταλγίας που αφορά τη μόδα από τις προηγούμενες δεκαετίες. Για κάποιες μάρκες – όπως π.χ. για την Guess ή την Tommy Hilfiger – το τεράστιο λογότυπο είναι ένα υποχρεωτικό στοιχείο σχεδόν του κάθε σχεδίου.

Ξέρεις ότι…;

Η επιστροφή της logomania πάνω στα ρούχα των trendsetters έγινε σε μεγάλο βαθμό χάρη στη μάρκα Kenzo. Οι σχεδιαστές της στη συλλογή τους για τη χρονιά 2012 παρουσίασαν μια μπλούζα με ένα τεράστιο λογότυπο, το οποίο αποτελούνταν από το όνομα της μάρκας και το κεφάλι της τίγρης.

2529

Αξεσουάρ της μάρκας Diesel: τσάντα χιαστί & τζιν καπέλο με γείσο.

Πώς να φοράς την τάση logomania; Στην περίπτωση της είναι εύκολο να αποκτήσεις ένα υπερβολικό εφέ, γι’ αυτό σημαντικό είναι, στο σύνολο σου να βρίσκεται μόνο ένα στοιχείο της γκαρνταρόμπας διακοσμημένο με το λογότυπο μιας συγκεκριμένης μάρκας. Με αυτόν τον τρόπο θα ξεχωρίζει όμορφα στο πλαίσιο ολόκληρης της εμφάνισης. Τα παπούτσια και τα αξεσουάρ σε αυτό το στυλ είναι μάλλον μια επιλογή για μη επίσημες περιστάσεις – για τις κομψές αξίζει να στοιχηματίσεις σε λιγότερο φανταχτερές επιλογές.

Το αρχικό κείμενο του άρθρου έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί για τις ανάγκες του blog epapoutsia.gr από τη από τη: Natalia Mitsopoulos
Κάνε εγγραφή στο newsletter μας και... Λάβε 10 ευρώ για την πρώτη σου αγορά!

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την παροχή υπηρεσιών στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο. Η περαιτέρω χρήση του ιστότοπου σημαίνει ότι συμφωνείτε με τη χρήση τους. περισσότερες πληροφορίες

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close