Σε αυτό το άρθρο:
Τα άσχημα παπούτσια έχουν δώσει μια δεύτερη ζωή στη μάρκα Fila
Το πολύ απλό και χαρακτηριστικό λογότυπο FILA έχει κατακτήσει τον κόσμο. Το μεγάλο, τρίχρωμο F μπορούσαμε να δούμε πάνω στα πόδια της Ριάνας ή της Κένταλ Τζένερ. Μεταξύ άλλων χάρη σε αυτές οι έφηβοι έχουν αγαπήσει τα λεγόμενα ugly shoes και τη μόδα της δεκαετίας του ‘90. Η μόδα ρετρό προωθήθηκε επίσης από έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές της νέας γενιάς. Ο Gosha Rubchinskiy, το 2016 κατά τις δικές του επιδείξεις μόδας έδειξε πάρα πολλές ανδρικές εμφανίσεις με βάση επαναλαμβανόμενες τάσεις και μάρκες που ήταν δημοφιλείς πριν από 25 χρόνια.
Ανάμεσα τους ήταν βεβαίως και η Fila, η οποία πολύ γρήγορα έχει μπει στο περιβάλλον της μόδας του δρόμου, και έπειτα στη γενική συνείδηση.
Η μόδα επιστρέφει σαν μπούμερανγκ
Το 1996 στην αγορά εμφανίστηκε το προαναφερθέν μοντέλο Disruptor. Μετά από 20 χρόνια, το Disruptor επέστρεψε με εντυπωσιακό τρόπο.
Η Fila, η οποία ήταν επικεντρωμένη σε πελάτες ηλικίας 30 και ακόμη και 40 ετών, αποφάσισε να απευθυνθεί σε πολύ νεότερη ομάδα. Και λέγοντας συγκεκριμένα, σε αυτή που έχει ένα μεγάλο συναίσθημα για τα προϊόντα που δημιουργήθηκαν στη δεκαετία του ’90. Η Fila αποκαθιστώντας την παραγωγή του μοντέλου Disruptor II έκανε την καλύτερη κίνηση που μπόρεσε να κάνει. Αυτό το μοντέλο είναι σύμφωνο με πολλές τάσεις ταυτόχρονα – με την ήδη αναφερθείσα επιστροφή της δεκαετίας του ’90, καθώς και η λατρεία και η τάση της μόδας για πράγματα που ονομάζονται άσχημο. Ο Yoon μείωσε επίσης σημαντικά τις τιμές, κάτι που ήταν ένα βήμα ακόμη προς την επιτυχία.
Φωτογραφία: Mike Von, Unsplash. Τα λευκά αθλητικά Fila Disruptor αγαπιούνται από τους λάτρεις του streetwear.
Αυτό το παπούτσι λατρεύεται ιδιαίτερα από τις γυναίκες. Μόνο το 2018, η Fila πούλησε 10 εκατομμύρια ζευγάρια μοντέλο Disruptor. Χάρη σε αυτό, μπορείς να τα δεις στους δρόμους των πόλεων σε όλο τον κόσμο, καθώς και σε κάθε γυμνάσιο και λύκειο.
Μπορεί να σου φαίνεται, ότι η Fila είναι μια σχετικά νέα μάρκα, αλλά αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος. Παρακάτω σου παρουσιάζω τη σύντομη ιστορία της μάρκας, η οποία μετά από 20 χρόνια είναι στα καλύτερα της.
Η Fila είναι πολύ πιο παλιά από τη Nike ή την adidas
Η μάρκα ιδρύθηκε το 1911 στην Ιταλία, και μέχρι το 2003 είχε την έδρα της στο χωριό Μπιέλλα που βρίσκεται δίπλα στις Άλπεις. Αρχικά η μάρκα παρήγαγε ορειβατικό εξοπλισμό, πάνω απ’ όλα επικεντρώνοντας στα εσώρουχα. Γύρω στο 1970, η Fila άρχισε να παράγει προϊόντα στην κατηγορία sportswear.
Ξέρεις ότι…;
Η Fila είναι μια μάρκα πολύ παλαιότερη από τις πιο δημοφιλείς και αναγνωρίσιμες μάρκες στον κόσμο: τη Nike ή την Adidas. Ακόμη και από τη μάρκα Jordan Brand, που θεωρείτε ως καλτ για τον κόσμο του μπάσκετ και τους συλλέκτες των παπουτσιών .
Τα sportswear ήταν μια πραγματική επιτυχία. Η αθλητική μόδα έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο, και πιθανώς δεν υπήρχε πουθενά αθλητής, που δεν συνεργάστηκε με την ιταλική μάρκα. Για τη Fila πολύ ωφέλιμο ήταν το τένις και η μόδα που προερχόταν από αυτό το άθλημα. Απλά σχέδια, μπλουζάκια polo, όμορφες, ακόμη και κομψές φόρμες και παπούτσια για τένις.
Ωστόσο, η τρέλα για αυτό το είδος ενδυμασίας τελείωσε γρήγορα, και τα επόμενα προβλήματα προέκυψαν από την αλλαγή της μόδας, των τάσεων και επίσης από το ενδιαφέρον για άλλα αθλήματα από το τένις. Οπότε, η Fila τη δεκαετία του ’90 μεταφέρθηκε στο άθλημα, που της ήταν άγνωστο. Αλλά είχε κάποια επιτυχία σε αυτό.
Φωτογραφία: Bruchin Noeka, Unsplash. Μαύρα αθλητικά Fila Disruptor.
Μπάσκετ, ραπ και ΗΠΑ
Μετά την κατάκτηση των γηπέδων τένις, ήρθε η ώρα για έναν εντελώς νέο αγώνα. Η μάχη έλαβε χώρα σε ένα άγνωστο για τη μάρκα μέρος – στο γήπεδο του μπάσκετ.
Με τα παπούτσια Fila στο NBA έπαιζε ο νεαρός και δυναμικός ο Grant Hill, που πηδούσε ψηλά και εντυπωσίαζε το κοινό. Ο σταρ της νέας γενιάς. Ήταν να γίνει ο επόμενος Michael Jordan, αλλά δυστυχώς η καριέρα του διακόπηκε από τραυματισμούς.
Ο Hill, πριν τους τραυματισμούς, ήταν για τη Fila μια καρποφόρα πηγή. Τον αγαπούσαν εκατομμύρια, πράγμα το οποίο αποδεικνύεται μεταξύ άλλων από την ψηφοφορία για τον αγώνα των σταρ του ΝΒΑ στη σεζόν 1994-1995.
Ξέρεις ότι…;
Τότε ο παίκτης του μπάσκετ κέρδισε τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων από όλους τους άλλους παίκτες, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία στην περίπτωση του πρωτάρη.
Προφανώς, η Fila επωφελούνταν από τη δημοτικότητα του παίκτη, επειδή όλοι οι οπαδοί του ήθελαν να έχουν τα παπούτσια της. Συνολικά, εμφανίστηκαν πέντε μοντέλα υπογεγραμμένα με το όνομα του, αλλά στη μνήμη μας ίσως έχουν μείνει μόνο τρία.
Εκτός από τον Hill, τα παπούτσια Fila τα φορούσαν επίσης και άλλοι παίκτες του μπάσκετ – ο Jerry Stackhouse, ο Kevin Johnson και ο Jamal Mashburn – αλλά δεν ήταν τόσο δημοφιλείς όσο ο Hill.
Το αποτέλεσμα της καινοτομίας – ή μάλλον αναζωογόνησης – ήταν επιτυχία. Εκτός από τα γήπεδα του μπάσκετ, τα προϊόντα της Fila παρουσίαζαν οι εξαιρετικά δημοφιλείς εκπρόσωποι του χιπ χοπ εκείνη την εποχή. Ο 2Pac Shakur φορούσε παπούτσια σε ένα από τα εξώφυλλα του άλμπουμ του. Τα φορούσαν επίσης ο Nas, ο Nelly, και ο LL Cool J. Η Fila, μετά που έχασε τη φωτιά της τη δεκαετία του ’80, ήταν και πάλι μια παγκόσμια μάρκα και μάρκα της ποπ κουλτούρας.
Το ίδιο εφέ λειτουργεί τώρα, αλλά η Fila δεν συγκεντρώνεται στον αθλητισμό, αλλά σε μια άλλη μεγάλη τάση, η οποία είναι η μόδα από μόνη της.
Το αρχικό κείμενο του άρθρου έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί για τις ανάγκες του blog epapoutsia.gr από τη από τη: Natalia Mitsopoulos