Σε αυτό το άρθρο:
Vans – η πιο καυτή εφηβική μάρκα στον κόσμο
Η μουσική, ο δρόμος, και ολόκληρη η κουλτούρα στην οποία κυριαρχούν οι νέοι – μόλις αρχίσεις να την παρατηρείς, τότε σίγουρα θα δεις και τα παπούτσια, ρούχα και αξεσουάρ της μάρκας Vans. Θα έκανα το εξής: Αυτή η αναμφισβήτητα χαρακτηριστική μάρκα – μια από τις λίγες – ταιριάζει στους εφήβους, γεμάτους ενθουσιασμό, ενέργεια αλλά και επαναστατικό πνεύμα.
Αν ένα παιδί 16 ετών είναι να αγοράσει παπούτσια, τότε υπάρχει πραγματικά μια μεγάλη πιθανότητα, ότι θα επιλέξει τα sneakers Vans. Πιο πάνω είναι μόνο ένας ηγεμόνας ρούχων – Nike.
Τα μέσα ενημέρωσης της Νέας Υόρκης αγαπούν τη Vans – όπως και οι έφηβοι
Τα Vans Old Skool παρουσιάστηκαν στον κόσμο το 1977, και μετά από σαράντα χρόνια στην αγορά, αυτά τα παπούτσια είναι τόσο φρέσκα, σαν το ζεστό ψωμί από το φούρνο δίπλα στο σπίτι σου. Ανεξάρτητα από τη γενιά, η Vans είναι μια συνεχώς εξαιρετικά σημαντική μάρκα για τη νεολαία. Με μια μικρή εξαίρεση, για την οποία θα διαβάσετε αργότερα.
Το 2018 τα Vans Old Skool ήταν η πιο καυτή τάση του καλοκαιριού. Οι γυναίκες φορούσαν τα μαύρα sneakers τόσο με παντελόνια όσο και με φορέματα. Οι νέοι άνδρες τα έβαζαν μαζί με κοντά παντελονάκια, με παντελόνια chinos και με τα τζιν. Τα μέσα ενημέρωσης της Νέας Υόρκης περιέγραψαν το φαινόμενο των Old Skool με αυτόν τον τρόπο:
Τα βλέπεις παντού, στο τρένο, στο μετρό, στον δρόμο και σε κάθε περιοχή. Είναι το πιο δημοκρατικό παπούτσι αυτής της σεζόν, επειδή όταν το βάζεις ξέρεις, πως οπουδήποτε και να σε πάει η μέρα, το Vans Old Skool θα ταιριάζει εκεί τέλεια.
Ένας επαναστάτης που κυριάρχησε στο Instagram
Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι τα παπούτσια Vans είναι τόσο δημοφιλή. Έχουν καλή τιμή και είναι καθολικά. Επιπλέον, η Vans αποτελεί εδώ και χρόνια μια εικόνα χαλαρής, cool μάρκας, που αποσπάται από τους κανόνες που ισχύουν στον κόσμο των ενηλίκων. Εν ολίγοις, η Vans αντικατοπτρίζει το πνεύμα του skateboarding στην πιο αγνή του μορφή – είναι ασυμβίβαστο και κατά κάποιο τρόπο απαγορευμένο (καθώς το skateboarding δεν είναι κοινωνικά αποδεκτό παντού) και επαναστατικό.
Μπορούμε να πούμε, ότι από τα μέσα της δεκαετίας του ’70, η Vans είναι μια εικόνα του skateboarding, την οποία διαλέγει η κάθε γενιά. Ανεξάρτητα από το αν οι εκπρόσωποι της πραγματικά κάνουν skateboarding ή όχι.
Αρκεί να κοιτάξεις το Instagram, όπου κάτω από τη σήμανση #VansOldSkool βρίσκονται πάνω από 2,5 εκατομμύρια φωτογραφίες. Τα δύο εξής χάσταγκ: #StanSmith και #adidasStanSmith ξεπερνά το αναφερόμενο παραπάνω με μόλις 100 χιλιάδες φωτογραφίες. Το Old Skool ως πρώτο παπούτσι της μάρκας είχε στο πλάι του άνω μέρους του μια χαρακτηριστική λωρίδα – μετά από χρόνια αυτό το μοτίβο έγινε το κύριο στοιχείο των σχεδίων των sneakers Vans.
Η μάρκα Vans σχετίζεται με το skateboarding όχι μόνο ως άθλημα, αλλά πάνω απ’ όλα ως ένας τρόπος ζωής.
Photo by Rhendi Rukmana on Unsplash
Κινηματογραφική επιτυχία ως οιωνός της αποτυχίας
Θυμάσαι την ταινία Fast Times at Ridgemont High, στην οποία ένα από τους «σταρ των υποδημάτων» ήταν τα Converse Chuck Taylor; Στην παραγωγή από το 1982 εμφανίστηκαν και τα Vans Old Skool. Ήταν στα πόδια του επαναστατικού κύριου χαρακτήρα, τον οποίο τον έπαιξε ο Sean Penn.
Ξέρεις ότι…;
Με τα παπούτσια Vans μπορείς να συναντήσεις σχεδόν τον κάθε μεγάλο σταρ; Τα φορούσαν: A$AP Rocky, Justin Bieber, Kanye West, David Beckham και Kristen Stewart.
Αυτή ήταν μια δωρεάν, εξαιρετικά αποτελεσματική διαφήμιση – διότι ο Sean Penn ήταν ένα άτακτο αγόρι, και όχι μόνο στην ταινία. Δυστυχώς, αυτή ήταν και η αρχή του τέλους της Vans. Η μάρκα Vans λόγω της δημοτικότητας της έκανε τον μάγκα, και διέπραξε πολλές λάθος κινήσεις με δραματικό αποτέλεσμα. Οι δημιουργοί της έντονης, τολμηρής, και πάντα επαναστατικής skateboarding εικόνας, αποφάσισαν να δοκιμάσουν να μπουν και σε άλλα αθλήματα. Επιτυχία; Μηδέν. Από το 1988 άρχισε η μακρόχρονη διαδικασία αγοράς της Vans από άλλες εταιρείες.
Το 2004, μετά την εξαγορά της Vans από τη VF, η εταιρεία επιτέλους επέστρεψε στις ρίζες της, και ανέκτησε τις καρδιές των skaters – και ταυτόχρονα της νεολαίας.
Αυτή είναι η εξαίρεση που ανέφερα στην αρχή του άρθρου – η στιγμή, όπου η Vans δεν ήταν ο βασικός παίκτης. Και δεν είναι ότι η εταιρεία έχει πάψει να υπάρχει ή να βγάζει υποδήματα στην αγορά. Αυτή η περίοδος είναι εξαιρετικά ομιχλώδης, και ακόμη και η ίδια η μάρκα τη συνοψίζει με τρεις προτάσεις.
Το 1988 παρουσιάστηκε το Vans Steve Caballero. Το 1995 πραγματοποιήθηκε το Warped Tour και εισάγει το Vans Snowboard. Το 1996 η Vans χορηγεί το Triple Crown of Skateboarding. 2001 – η Vans βοηθά στην παραγωγή Dogtown and Z-Boys.
Θα το πω έτσι: η Vans έχει πάρει το μάθημα της και σταμάτησε να προσποιείται ότι είναι κάποιος που δεν είναι. Η μάρκα διατηρεί τις αξίες που της έχουν δοθεί πολύ πιο παλιά, γνωρίζει τι χρειάζονται οι παραλήπτες της, ποιοι είναι και πού να τις αναζητήσει. Επειδή η αλήθεια είναι, ότι τα Vans Old Skool δεν είναι τα πιο ακριβά και τα πιο πρωτότυπα παπούτσια στην αγορά – αυτό θα πει ο καθένας, που έστω και λίγο ενδιαφέρεται για τη μόδα.
Πρέπει να επισημαίνω, ότι δεν είναι μόνο η μάρκα, αλλά και όλοι όσοι την επιλέγουν, την έχουν κάνει να γίνει cool. Επειδή ό, τι και να συμβεί στην αγορά, ανεξάρτητα από την τάση που επικρατεί, η Vans μπορεί πάντα να αναφερθεί στις ρίζες της, το skateboard, τον δρόμο, τον πολιτισμό της, τις αξίες (εξέγερση και νεολαία), καθώς και τα απλά και διαχρονικά σχέδια.
Εσύ; Έχεις ήδη το δικό σου ζευγάρι Vans;
Το αρχικό κείμενο του άρθρου έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί για τις ανάγκες του blog epapoutsia.gr από τη από τη: Natalia Mitsopoulos